5 Tipů – Růst e-shopu v dnešním konkurenčním prostředí!
Přemýšleli jste jakou zvolit strategii v konkurenčním prostředí e-commerce? Pokud ano, ale stále si nevíte rady, tak je článek právě pro vás. Pokud jste doposud neměli čas se na problematiku konkurence v online obchodování podívat, věříme, že i pro vás máme pár tipů do začátku!
Online trh se rozpíná každým dnem a v některých kategoriích je dnes již nemožné prosadit se. V dnešní době založené na technologiích získává elektronický obchod nový tvar tím, že přijímá nové trendy a dává obchodování nový pokročilý vzhled.
Některé ze současných trendů online obchodu pokrývají:
Udržitelnost v e-commerce
Globální spotřebitelská základna
Používání videa a interaktivního obsahu na vašem e-shopu
Vzestup elektronického obchodování B2B
Prodej prostřednictvím sociálních sítí
Výdaje na vícekanálovou reklamu
Obalový design
Vzestup hlasového vyhledávání a zadávání objednávek
E-Commerce automatizaci
a seznam dalších trendů v ecommerce je nekonečně dlouhý. Všechny tyto trendy pomáhají vašemu e-shopu vyrůst.
Něco málo ze vzrušujících statistik online obchodování:
Odhaduje se, že do roku 2040 bude 95 % všech nákupů probíhat prostřednictvím elektronického obchodu.
Odvětví online obchodu roste meziročně o 23 % (v globálním měřítku), ale i přesto například 46 % amerických malých podniků stále nemá webové stránky.
Internetové obchody s přítomností na sociálních sítích mají v průměru o 32 % vyšší tržby než ty, které je nemají!
74 % spotřebitelů se při rozhodování o nákupu spoléhá na své sociální sítě.
Okolo 40% všech online nákupů probíhá na chytrých telefonech.
Strategie e-shopu při expanzi i ve známém prostředí
Dlouhodobá statická e-commerce strategie vás nikdy nenechá odlišit se od konkurence. Proto se odvažte a nebojte se experimentovat. Pravidelně měňte obsah a buďte flexibilní! Čerpejte inspiraci ze společensko-sociální situace a získejte tak dosah navíc.
1. Nový evergreen v e-commerce – video, video, a zase video!
Video obsah je atraktivním typem marketingu, který je výhodný pro B2B i B2C. Pomůže zvýšit vaše prodeje a konverze, zlepšit hodnocení ve vyhledávačích, důvěryhodnost značky i kvality produktu. Video obsah u produktu popíše produkt lépe než tisíc slov (slova jsou ale taky důležitá!)
Zajímavost v globálním měřítku – v Indii přibližně 68% uživatelů v segmentu B2B nakupuje pouze produkty s video popisem.
Video content vám pomůže také získat delší průměrnou dobu na webu, vyšší prodeje a nejdůležitější částí je získání důvěry zákazníků.
2. Analyzujte, co vaši potenciální zákazníci na vašem e-shopu hledají
Pracujte na možnostech analýzy vyhledavače na vašem e-shopu. E-shopy s velkým množstvím produktů by dnes měly mít i možnost fulltext vyhledavače. Pro návštěvníka je pak vyhledávání pohodlnější. Zaměřte se na způsoby měření vyhledávaných výrazů. Některé platformy tvorby e-shopů již takovou statistiku podporují. V jiném případě se dá využít i aplikací třetích stran. Svůj internetový obchod můžete uspořádat pro dvě hlavní skupiny zákazníků, tedy návštěvníky, kteří vědí co chtějí koupit, nebo návštěvníky, kteří se zajímají pouze o prohlížení. Přehledné kategorie i fulltext vyhledavač je tedy nutností.
3. Dejte si záležet na obsahu
Dobře napsaný, obsáhlý a strukturovaný popis produktu dělá hodně! Snažte se produkt popisovat detailně, ale nezapomínejte text formátovat přehledně. Například s odrážkami a odstavci ulehčíte zákazníkovi práci s hledáním informací v nepřehledném bloku textu.
TIP Pro menší e-shopy/one-man show Produkt foťte s dobrým osvícením (venkovní světlo nebo produktový stůl/kout). Dbejte na to, aby byl vyfocen každý detail. Nemusíte kupovat žádná drahá zařízení, dnes vyfotí produktovou fotku i telefon s kvalitním fotoaparátem. Kromě světla si dejte pozor i na čistotu produktu. (zaprášený povrch, otisky prstů na kovových nebo skleněných materiálech).
4. Na mobilu jednoduše a přehledně
Nejspíš to slýcháte stále dokola ale dnes je pravdou, že bez optimalizovaného zobrazení na každém zařízení v e-commerce nepochodíte. Lidé chtějí vidět celý produkt, celý popis a chtějí mít možnost jednoduše produkt objednat v několika krocích. Optimalizujte veškerý obsah pro zobrazení na mobilních zařízeních.
Lidé nakupují v tramvajích, čekárnách, na kávě i v práci při konzumaci oběda. Pokud mají možnost nakoupit pohodlně, nakoupí. V opačném případě je svým obchodem odradíte a už se k vám možná nikdy nevrátí. Takže OPTIMALIZUJTE, UPRAVUJTE, ANALYZUJTE, ZKOUŠEJTE a zvítězíte!
5. Recenze u produktu = zákazníkovo přesvědčení o koupi
Zakládejte si na kvalitním produktu. Umožněte na svém e-shopu zákazníkovi ohodnotit produkt. Hodnocení produktu mohou být však dvojsečná. Máte-li nekvalitní produkt, nebo příliš nevěříte v jeho úspěch, mohou vám recenze spíše uškodit.
Když ale zákazník vidí pět hvězdiček u produktu, je to pro něj jasný impulz ke koupi. Zakládejte si tedy na prodeji pouze kvalitních produktů a zvýšíte tak prodeje o vysoké desítky procent.
Digitální éra tu zůstane ještě dlouho. Musíte zůstat konkurenceschopní a sledovat aktuální vyvíjející se trendy v odvětví elektronického obchodování. Online trh je obrovský a udržet si zde pevné místo není snadné. Ale nic není nemožné. Přijetím výše definovaných strategií můžete svůj web učinit působivějším a interaktivnějším. Jedna věc s druhou a po čase to začne fungovat. Důležitá je však konzistence a vytrvalost.
Vyzkoušejte Retailys nezávazně
Nezávazně si vyzkoušejte, jak funguje Retailys, jaké má funkce, a jak vám vyhovuje uživatelské rozhraní. Zdarma si vytvoříte e-shop do 10 produktů a 10 objednávek.
K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Zobrazit zásady
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.