Vyzbrojte svůj e-shop na Vánoce – Odlište se!
Advent klepe na dveře a s ním přichází pro většinou e-shopů nejdůležitější a nejplodnější část roku. Pomyslný jazýček na vahách, zda byla sezona úspěšná, či nikoliv.
Jak se na ni co nejlépe připravit, nic nepodcenit a přečkat ji za cenu co nejmenších stresů? To je občas oříšek i pro zkušené provozovatele e-shopů. Snažili jsme se proto vcítit do jejich kůže a dali jsme dohromady celkem tři tematicky příbuzné články vycházející ze zkušeností svých i svých klientů. Výsledkem jsou ucelené a praktické rady, jak zažít úspěšnou vánoční sezonu, i když se na ni nechystáte už v září. Zapomeňte na obecné tipy. Dali jsme si maximálně záležet a přinášíme vám léty ověřená doporučení. Některé z následujících věcí se na první pohled mohou zdát samozřejmé, ve skutečnosti jsou však často opomíjené. Řeč je konkrétně o předvánoční marketingové kampani, vánočně laděné grafice e-shopu a v neposlední řadě “kouzle jedinečnosti“ a možnosti realizovat se v (diametrálně) lepším světle než vaše konkurence.
Marketing
Samotná byť sebelépe cílená kampaň nestačí. Zákazníky je nutno přilákat a vzbudit v nich zájem. Jinými slovy s nimi vhodně komunikovat. Volba marketingových kanálů je vždy individuální, ne vždy se vyplatí kombinovat jich větší množství. V období Vánoc se spíše zaměřte na stávající zákazníky než na ty nové. Jejich získání stojí hodně času, úsilí i peněz. Těm, kteří u vás již nakoupili, zasílejte newslettery, nejlépe personalizované. Nebo využijte retargeting. Vánoční kampaně můžete cílit zvlášť na „nedočkavce“ už v září, tak i „opozdilce“ v průběhu listopadu či prosince. Nezapomeňte klíčová slova trochu prošpikovat vánoční tematikou a důraz byste měli klást rovněž na aktuální trendy. Bannery použijte jako obsahovou reklamu. Dejte si záležet při psaní blogu a své příspěvky zveřejněte rovnou i na sociálních sítích, jejichž využití je v tomto směru více než žádoucí. Články můžete uveřejnit klidně až v listopadu, abyste na zákazníky nevyvíjeli zbytečný marketingový tlak. Lidé se k vám mohou dostat i přes speciální vánoční portály, na kterých jste se rozhodli inzerovat.
Vánoční design e-shopu
Zapůsobte na lidi a „nakažte“ je příjemnou atmosférou adventu. Ukažte kreativitu a dopřejte svému e-shopu design ve vánočním duchu. Na zákazníky tak dýchne duch Vánoc, budou se cítit jako v jiném světě (ne v tom přeplněných nákupních center), a tím spíše u vás nakoupí. I zde však platí, že čeho je moc, toho je příliš. Vsaďte na decentnost a vyvarujte se kýčovitosti. Raději ctěte české vánoční tradice než ty americké. Můžete upravit logo, vytvořit speciální vánoční bannery…
Přineste přidanou hodnotu a odlište se od konkurence
Cena nebo slevové akce nehrají u zákazníků při rozhodování o koupi vánočních dárků takovou roli jako jindy v průběhu roku, kdy díky cenovým srovnávačům šetří pomalu každou korunu. U dárků pro své blízké ale na peníze zdaleka tolik nekoukají. Důležitější než výše objednávky je pro ně jistota, že jim zboží dorazí do Vánoc. Jsou už tak nějak automaticky nastaveni, že si “pustí žilou”. Je třeba přinést něco navíc, nabídnout nějaké konkurenční výhody, odlišit se v pozitivním slova smyslu a být v něčem jedinečný a originální. Co takhle například návštěvníky vašeho webu inspirovat v podobě videí na Facebooku, YouTube či Instagramu, jak vhodně a vkusně zabalit dárky?
Nebo jim nabídnout prodlouženou lhůtu pro reklamaci či vrácení zboží. Případně delší zákaznickou podporu (ne jen například 8 – 17 h). Dárkovým balením jistě také nepohrdnou. A čím určitě zabodujete: Poraďte zákazníkům s výběrem dárku. Vytvořte za tímto účelem cílené kategorie (např. ON, ONA, BABIČKA, DĚDEČEK, MAZLÍČEK…) a přidejte k tomu konkrétní tipy.
Slovo na závěr
Ve výše uvedeném textu jste se mohli inspirovat, jak před Vánoci zapůsobit na zákazníky a získat si jejich sympatie. Pevně věříme, že pro vás tyto informace byly užitečné. Pokud ne, nenechte se vykolejit například tím, že před Vánoci nastane jakýkoliv problém ohledně logistiky a expedice zboží. Často se také stane, že e-shop najednou před Vánoci nestíhá vyřizovat objednávky a odpovídat na přibývající dotazy zákazníků. Jak tomu všemu předejít a další užitečné tipy se dozvíte zde.
Zamysleli jste se někdy nad tím, co je pří plánování na vánoční sezonu třeba učinit jako vůbec první a jak to realizovat? Co všechno se na e-shopu vyplatí zkontrolovat a otestovat, abyste zbytečně nepřišli o objednávky? S touto problematikou vám poradíme zde.
Buďte sví, popusťte uzdu své fantazii a kreativitě a nebojte se vyčnívat. Rozhodnete-li se jít touto cestou, máte napůl vyhráno. I tak vám ale za celý tým přejeme, aby pro vás letošní Vánoce byly těmi, na které budete vzpomínat dlouhá léta.
Advent klepe na dveře a s ním přichází pro většinou e-shopů nejdůležitější a nejplodnější část roku. Pomyslný jazýček na vahách, zda byla sezona úspěšná, či nikoliv.
Jak se na ni co nejlépe připravit, nic nepodcenit a přečkat ji za cenu co nejmenších stresů? To je občas oříšek i pro zkušené provozovatele e-shopů. Snažili jsme se proto vcítit do jejich kůže a dali jsme dohromady celkem tři tematicky příbuzné články vycházející ze zkušeností svých i svých klientů. Výsledkem jsou ucelené a praktické rady, jak zažít úspěšnou vánoční sezonu, i když se na ni nechystáte už v září. Zapomeňte na obecné tipy. Dali jsme si maximálně záležet a přinášíme vám léty ověřená doporučení. Některé z následujících věcí se na první pohled mohou zdát samozřejmé, ve skutečnosti jsou však často opomíjené. Řeč je konkrétně o předvánoční marketingové kampani, vánočně laděné grafice e-shopu a v neposlední řadě “kouzle jedinečnosti“ a možnosti realizovat se v (diametrálně) lepším světle než vaše konkurence.
Marketing
Samotná byť sebelépe cílená kampaň nestačí. Zákazníky je nutno přilákat a vzbudit v nich zájem. Jinými slovy s nimi vhodně komunikovat. Volba marketingových kanálů je vždy individuální, ne vždy se vyplatí kombinovat jich větší množství. V období Vánoc se spíše zaměřte na stávající zákazníky než na ty nové. Jejich získání stojí hodně času, úsilí i peněz. Těm, kteří u vás již nakoupili, zasílejte newslettery, nejlépe personalizované. Nebo využijte retargeting. Vánoční kampaně můžete cílit zvlášť na „nedočkavce“ už v září, tak i „opozdilce“ v průběhu listopadu či prosince. Nezapomeňte klíčová slova trochu prošpikovat vánoční tematikou a důraz byste měli klást rovněž na aktuální trendy. Bannery použijte jako obsahovou reklamu. Dejte si záležet při psaní blogu a své příspěvky zveřejněte rovnou i na sociálních sítích, jejichž využití je v tomto směru více než žádoucí. Články můžete uveřejnit klidně až v listopadu, abyste na zákazníky nevyvíjeli zbytečný marketingový tlak. Lidé se k vám mohou dostat i přes speciální vánoční portály, na kterých jste se rozhodli inzerovat.
Vánoční design e-shopu
Zapůsobte na lidi a „nakažte“ je příjemnou atmosférou adventu. Ukažte kreativitu a dopřejte svému e-shopu design ve vánočním duchu. Na zákazníky tak dýchne duch Vánoc, budou se cítit jako v jiném světě (ne v tom přeplněných nákupních center), a tím spíše u vás nakoupí. I zde však platí, že čeho je moc, toho je příliš. Vsaďte na decentnost a vyvarujte se kýčovitosti. Raději ctěte české vánoční tradice než ty americké. Můžete upravit logo, vytvořit speciální vánoční bannery…
Přineste přidanou hodnotu a odlište se od konkurence
Cena nebo slevové akce nehrají u zákazníků při rozhodování o koupi vánočních dárků takovou roli jako jindy v průběhu roku, kdy díky cenovým srovnávačům šetří pomalu každou korunu. U dárků pro své blízké ale na peníze zdaleka tolik nekoukají. Důležitější než výše objednávky je pro ně jistota, že jim zboží dorazí do Vánoc. Jsou už tak nějak automaticky nastaveni, že si “pustí žilou”. Je třeba přinést něco navíc, nabídnout nějaké konkurenční výhody, odlišit se v pozitivním slova smyslu a být v něčem jedinečný a originální. Co takhle například návštěvníky vašeho webu inspirovat v podobě videí na Facebooku, YouTube či Instagramu, jak vhodně a vkusně zabalit dárky?
Nebo jim nabídnout prodlouženou lhůtu pro reklamaci či vrácení zboží. Případně delší zákaznickou podporu (ne jen například 8 – 17 h). Dárkovým balením jistě také nepohrdnou. A čím určitě zabodujete: Poraďte zákazníkům s výběrem dárku. Vytvořte za tímto účelem cílené kategorie (např. ON, ONA, BABIČKA, DĚDEČEK, MAZLÍČEK…) a přidejte k tomu konkrétní tipy.
Slovo na závěr
Ve výše uvedeném textu jste se mohli inspirovat, jak před Vánoci zapůsobit na zákazníky a získat si jejich sympatie. Pevně věříme, že pro vás tyto informace byly užitečné. Pokud ne, nenechte se vykolejit například tím, že před Vánoci nastane jakýkoliv problém ohledně logistiky a expedice zboží. Často se také stane, že e-shop najednou před Vánoci nestíhá vyřizovat objednávky a odpovídat na přibývající dotazy zákazníků. Jak tomu všemu předejít a další užitečné tipy se dozvíte zde.
Zamysleli jste se někdy nad tím, co je pří plánování na vánoční sezonu třeba učinit jako vůbec první a jak to realizovat? Co všechno se na e-shopu vyplatí zkontrolovat a otestovat, abyste zbytečně nepřišli o objednávky? S touto problematikou vám poradíme zde.
Buďte sví, popusťte uzdu své fantazii a kreativitě a nebojte se vyčnívat. Rozhodnete-li se jít touto cestou, máte napůl vyhráno. I tak vám ale za celý tým přejeme, aby pro vás letošní Vánoce byly těmi, na které budete vzpomínat dlouhá léta.