Přeshraniční obchodování
Obchodujte celosvětově : Jak rozšiřovat své podnikání na mezinárodní úroveň
Mezinárodní expanze je po vybudování loajální národní zákaznické základny, dalším krokem k růstu vašeho podnikání. Stát se globální společností je impozantní úspěch, ale ne každý podnik je na tuto velkou výzvu připraven. V Retailys pomáháme klientům jejich podnik nejen připravit, ale také se o něj staráme i po jeho rozšíření. Nad čím byste se ovšem měli zamyslet, než uděláte další krok?
Existuje mnoho věcí, nad kterými je třeba přemýšlet, než začnete prodávat své výrobky nebo služby v zahraničí. Položili jste si otázku, zda máte potenciální zákaznickou základnu na zahraničních trzích, na které chcete jít? Produkt, který s úspěchem prodáváte ve vaší domovské zemi, nemusí nutně mít stejné ohlasy jinde.
Nestačí si myslet, že by v zahraničí po vaší nabídce mohla být poptávka. Musíte to vědět.
Michael Lee, vedoucí mezinárodního marketingu a podnikového vývoje pro platformu elektronického obchodování Alibaba.com, z tohoto důvodu doporučuje hledat ty trhy, které jsou co nejvíce podobné těm vašim. Pro hladké obchodní jednání by jste měli být dostatečně obeznámeni se způsobem obchodování v cílové zemi. Navíc musíte počítat s tím, že legilativa a podnikatelské prostředí také nebude stejné.
Čím méně rozdílů mezi vaší zemí a zemí, do které exportujete, tím jednodušší bude vlastní obchodování.
Výzvy mezinárodního obchodu
Žádné zásadní obchodní rozhodnutí není bez překážek, také rozšiřování se na mezinárodní úroveň přichází s vlastním unikátním souborem problémů.
Jazykové a kulturní bariéry
S překladem webu vám na startu pomůžeme my nebo síť našich partnerů. To ovšem není všechno, web nestačí pouze přeložit. Doporučujeme postupně najímat zaměstnance, kteří umějí více jazyků a mohou překládat pro vaši společnost. Kvalitní zákaznická podpora podpoří důvěryhodnost obchodu a zákazníci se budou rádi vracet.
Rozdílné kulturní normy jsou další překážkou, která ovšem není nepřekonatelná. Je důležité prozkoumat kulturní praktiky v zemích, do kterých hodláte expandovat. Potřeby zahraničních zákazníků a obchodních partnerů se pravděpodobně budou lišit od potřeb domácích subjektů.
Daňové systémy a problémy s dodržováním lokálních předpisů
Znalost odlišných daňových předpisů, obchodních předpisů a standardů balení v různých zemích může být náročná. Systém Retailys rozlišuje daňové podmínky v různých zemích a umožňuje tak dodržet místní předpisy. Rádi vám poskytneme poradenství i v této oblasti, s námi se opravdu neztratíte.
Požadavky na obaly zboží se liší země od země. V Evropě musí být instrukce, a to i pro nejjednodušší produkt, v několika jazycích, někdy až ve 24. Oproti tomu v USA stačí na obaly zahrnovat intrukce, které budou v angličtině a v některých případech ve španělštině. Bezpečnost produktů je též deklarována v každé zemi jinak.
Rozdílné tempo uzavírání kontraktů
V každé zemi dochází k budování obchodních vztahů trochu jiným způsobem.
Budování vztahů je dlouhodobý závazek a do způsobu uzavírání obchodů se promítají národní zvyklosti. Do uzavírání kontraktů vstupují stejnou měrou osobní i profesionální vlivy. Budování důvěry je v některých lokalitách zdlouhavým procesem a někde to jde rychleji.
V pragmaticky zaměřených kulturách dojde k jednoznačnému posouzení nabídky velmi rychle po navázání vztahu. V některých jiných zemích je běžné sejít se s obchodním partnerem několikrát neformálně, než se vůbec začne probírat vaše nabídka.
Budování vztahů je v každém případě dlouhodobá záležitost a vyplatí se vytrvat. Buďte trpěliví a připravení na vícenásobné interakce při budování obchodních vztahů.
Místní soutěž
Není snadné přesvědčit zahraničního zákazníka, aby důvěřoval vaší značce, když se podobný výrobek vyrábí v jeho domovině. Menší a středně velké firmy vydávají mnoho energie na přesvědčení mezinárodního trhu, že jejich značky jsou důvěryhodné a lepší než konkurence.
Položte si pár základních otázek: Proč by zahraniční zákazníci raději nakupovali od vás, než od místního šampióna? Můžete proniknout na vybraný trh? Co tomu vše tomu chcete věnovat? Vyzdvihněte přednosti svého produktu, tzv. USP neboli Unique Selling Proposition, tedy co je na vašem produktu jedinečné a co ostatní značky nemají. Naše marketingové oddělení vám pomůže správně zacílit na místní zákazníky, rozeznat jejich potřeby a postupně budovat klientelu.
Poradenství a osvědčené postupy
Pokud jste připraveni vypořádat se s výzvami mezinárodního obchodu, postupujte podle rad a pokynů od zkušených obchodníků. Díky našim mnohaletým zkušenostem v oblasti e-commerce v Evropě i na sijských trzích vám můžeme předat cenné rady.
Zvažte dopad každé nové myšlenky
Místo toho, abyste přemýšleli jen o tom, jak představit vaše nové myšlenky zákazníkům ve vaší zemi, budete muset přemýšlet o tom, jak zpřístupnit vaše nové myšlenky v té které zemi v zahraničí.
Zůstaňte konzistentní při prosazování vaší značky, ale přizpůsobte se prostředí.
Různé kulturní normy a potřeby zákazníků v zahraničí mohou vyžadovat, abyste přizpůsobili svůj prodejní přístup nebo dokonce celý váš produkt. Vaše nabídka by měla v každém případě odpovídat místnímu vkusu.
Věnujte patřičnou péči každé zemi, do které chcete expandovat
Předtím, než uděláte hlavní obchodní rozhodnutí, měli byste promyslet všechny možné scénáře. Je dobrým doporučením začít s expanzí do země, jejíž trh jste poznali třeba při cestování a tak budete mít lepší představu o tom, jak vaše podnikání v cizí zemi může fungovat.
Zjistěte si, zda je váš produkt vhodný pro vybraný trh a jak na něm bude vnímán.
Udělejte vše pro to, abyste pochopili trhy, na které vstupujete. Pokud nemáte dostatek zkušeností s vybraným zahraničním trhem, začněte klidně u nejbližších sousedů. Retailys vám poradí a pomůže s prvními krůčky a nastartuje podnikání i za hranicemi ČR.
Obchodujte celosvětově : Jak rozšiřovat své podnikání na mezinárodní úroveň
Mezinárodní expanze je po vybudování loajální národní zákaznické základny, dalším krokem k růstu vašeho podnikání. Stát se globální společností je impozantní úspěch, ale ne každý podnik je na tuto velkou výzvu připraven. V Retailys pomáháme klientům jejich podnik nejen připravit, ale také se o něj staráme i po jeho rozšíření. Nad čím byste se ovšem měli zamyslet, než uděláte další krok?
Existuje mnoho věcí, nad kterými je třeba přemýšlet, než začnete prodávat své výrobky nebo služby v zahraničí. Položili jste si otázku, zda máte potenciální zákaznickou základnu na zahraničních trzích, na které chcete jít? Produkt, který s úspěchem prodáváte ve vaší domovské zemi, nemusí nutně mít stejné ohlasy jinde.
Nestačí si myslet, že by v zahraničí po vaší nabídce mohla být poptávka. Musíte to vědět.
Michael Lee, vedoucí mezinárodního marketingu a podnikového vývoje pro platformu elektronického obchodování Alibaba.com, z tohoto důvodu doporučuje hledat ty trhy, které jsou co nejvíce podobné těm vašim. Pro hladké obchodní jednání by jste měli být dostatečně obeznámeni se způsobem obchodování v cílové zemi. Navíc musíte počítat s tím, že legilativa a podnikatelské prostředí také nebude stejné.
Čím méně rozdílů mezi vaší zemí a zemí, do které exportujete, tím jednodušší bude vlastní obchodování.
Výzvy mezinárodního obchodu
Žádné zásadní obchodní rozhodnutí není bez překážek, také rozšiřování se na mezinárodní úroveň přichází s vlastním unikátním souborem problémů.
Jazykové a kulturní bariéry
S překladem webu vám na startu pomůžeme my nebo síť našich partnerů. To ovšem není všechno, web nestačí pouze přeložit. Doporučujeme postupně najímat zaměstnance, kteří umějí více jazyků a mohou překládat pro vaši společnost. Kvalitní zákaznická podpora podpoří důvěryhodnost obchodu a zákazníci se budou rádi vracet.
Rozdílné kulturní normy jsou další překážkou, která ovšem není nepřekonatelná. Je důležité prozkoumat kulturní praktiky v zemích, do kterých hodláte expandovat. Potřeby zahraničních zákazníků a obchodních partnerů se pravděpodobně budou lišit od potřeb domácích subjektů.
Daňové systémy a problémy s dodržováním lokálních předpisů
Znalost odlišných daňových předpisů, obchodních předpisů a standardů balení v různých zemích může být náročná. Systém Retailys rozlišuje daňové podmínky v různých zemích a umožňuje tak dodržet místní předpisy. Rádi vám poskytneme poradenství i v této oblasti, s námi se opravdu neztratíte.
Požadavky na obaly zboží se liší země od země. V Evropě musí být instrukce, a to i pro nejjednodušší produkt, v několika jazycích, někdy až ve 24. Oproti tomu v USA stačí na obaly zahrnovat intrukce, které budou v angličtině a v některých případech ve španělštině. Bezpečnost produktů je též deklarována v každé zemi jinak.
Rozdílné tempo uzavírání kontraktů
V každé zemi dochází k budování obchodních vztahů trochu jiným způsobem.
Budování vztahů je dlouhodobý závazek a do způsobu uzavírání obchodů se promítají národní zvyklosti. Do uzavírání kontraktů vstupují stejnou měrou osobní i profesionální vlivy. Budování důvěry je v některých lokalitách zdlouhavým procesem a někde to jde rychleji.
V pragmaticky zaměřených kulturách dojde k jednoznačnému posouzení nabídky velmi rychle po navázání vztahu. V některých jiných zemích je běžné sejít se s obchodním partnerem několikrát neformálně, než se vůbec začne probírat vaše nabídka.
Budování vztahů je v každém případě dlouhodobá záležitost a vyplatí se vytrvat. Buďte trpěliví a připravení na vícenásobné interakce při budování obchodních vztahů.
Místní soutěž
Není snadné přesvědčit zahraničního zákazníka, aby důvěřoval vaší značce, když se podobný výrobek vyrábí v jeho domovině. Menší a středně velké firmy vydávají mnoho energie na přesvědčení mezinárodního trhu, že jejich značky jsou důvěryhodné a lepší než konkurence.
Položte si pár základních otázek: Proč by zahraniční zákazníci raději nakupovali od vás, než od místního šampióna? Můžete proniknout na vybraný trh? Co tomu vše tomu chcete věnovat? Vyzdvihněte přednosti svého produktu, tzv. USP neboli Unique Selling Proposition, tedy co je na vašem produktu jedinečné a co ostatní značky nemají. Naše marketingové oddělení vám pomůže správně zacílit na místní zákazníky, rozeznat jejich potřeby a postupně budovat klientelu.
Poradenství a osvědčené postupy
Pokud jste připraveni vypořádat se s výzvami mezinárodního obchodu, postupujte podle rad a pokynů od zkušených obchodníků. Díky našim mnohaletým zkušenostem v oblasti e-commerce v Evropě i na sijských trzích vám můžeme předat cenné rady.
Zvažte dopad každé nové myšlenky
Místo toho, abyste přemýšleli jen o tom, jak představit vaše nové myšlenky zákazníkům ve vaší zemi, budete muset přemýšlet o tom, jak zpřístupnit vaše nové myšlenky v té které zemi v zahraničí.
Zůstaňte konzistentní při prosazování vaší značky, ale přizpůsobte se prostředí.
Různé kulturní normy a potřeby zákazníků v zahraničí mohou vyžadovat, abyste přizpůsobili svůj prodejní přístup nebo dokonce celý váš produkt. Vaše nabídka by měla v každém případě odpovídat místnímu vkusu.
Věnujte patřičnou péči každé zemi, do které chcete expandovat
Předtím, než uděláte hlavní obchodní rozhodnutí, měli byste promyslet všechny možné scénáře. Je dobrým doporučením začít s expanzí do země, jejíž trh jste poznali třeba při cestování a tak budete mít lepší představu o tom, jak vaše podnikání v cizí zemi může fungovat.
Zjistěte si, zda je váš produkt vhodný pro vybraný trh a jak na něm bude vnímán.
Udělejte vše pro to, abyste pochopili trhy, na které vstupujete. Pokud nemáte dostatek zkušeností s vybraným zahraničním trhem, začněte klidně u nejbližších sousedů. Retailys vám poradí a pomůže s prvními krůčky a nastartuje podnikání i za hranicemi ČR.