Co doplněk umožní?
- správnost měření kódu na webových stránkách
- zrychlení práce s tagy (kódy)
- nasazení kódů i bez programátora
- zlepšuje přehled o tom, které kódy web používá
- umožňuje vkládat i kódy třetích stran (Facebook, Sklik) a vlastní skripty
Google Tag Manager (GTM), česky Správce značek, je systém pro správu měřicích kódů na webových stránkách. Poskytuje jej Google a princip jeho fungování spočívá v tom, že se na web umístí jen jeden kód a vložení jednotlivých měřicích kódů pak probíhá přes uživatelské rozhraní GTM. To ve výsledku usnadní a zrychlí práci s kódy (tagy), přičemž jejich nasazení nemusí provádět programátoři. Výhodou je možnost nemuset se zabývat technickými aspekty a místo toho se koncentrovat na samotné měření.
Základní vlastnosti doplňku
GTM je javascriptový kód, který nasadíte na váš web. Přes tento kód se vkládají všechny ostatní měřící kódy. Vkládání všech měřících kódů přes GTM zaručí, že budou pod dozorem GTM měřit správně a budou na jednom místě.
Pro internetové obchody jsou stěžejní přesná data, která umožní přesně vyhodnotit investice do reklam a následně dělat lepší marketingová rozhodnutí.
V GTM snadno nastavíte, kdy se má měřit událost do Google Analytics, kde je k dispozici rozšíření pro internetové obchody. Pro správné měření je nutné také využívat datovou vrstvu (DataLayer), která vypisuje data o produktech a objednávkách.
Proč si vybrat tento doplněk?
Každý e-shop má na pozadí databázi, která obsahuje data o produktech (název, cena, kategorie). Následně se tato data zobrazují na ve výpisu a detailu produktů. Tato data může vývojář odesílat i do datové vrstvy, ze které je GTM předá dále do jednotlivých analytických a reklamních systémů.
Datová vrstva je stěžejní nejen pro rozšíření pro elektronický obchod v Google Analytics, ale i pro dynamickou značku remarketingu Google Ads a plnou implementaci např. FB pixelu.
Máte o doplněk zájem? Napište prostřednictvím formuláře níže!
Do kolonky Předmět uveďte prosím název doplňku, o který máte zájem.
*vložením e-mailu souhlasíte se Zásadami ochrany osobních údajů a Všeobecnými obchodními podmínkami