Novinky na Kaufland Global Marketplace v čele s Buy Boxem
Přinášíme vám další várku novinek na Kaufland Marketplace! KGM neustále pracuje na vylepšení prodejní zkušenosti a zavádí nové funkce, které pomohou zefektivnit správu vašeho podnikání a zvýšit prodeje. Pojďme se podívat na nejnovější aktualizace↓
1. Buy Box: Vaše brána k novým zákazníkům
Co je Buy Box a jak jej získat?
Buy Box je na online tržištích typu Amazon klíčový prvek, který výrazně ovlivňuje online prodeje. Jedná se o výraznou sekci na stránce detailu produktu, kde zákazníci mohou položku přidat do košíku nebo rovnou přejít k pokladně.
Také Kaufland Global Marketplace (KGM) se nyní pyšní mimořádně transparentním modelem Buy Boxu. Nově budou nabídky, které zvítězí v aukci o BuyBox, označeny speciálním odznakem zobrazujícím název vašeho obchodu. To znamená větší povědomí o vaší značce a potenciálně vyšší prodeje.
Na tržištích s velkou konkurencí, může stejný produkt nabízet více prodejců. V daný moment se ale v Buy Boxu zobrazí nabídka pouze jednoho prodejce. Tato nabídka obvykle zahrnuje cenu produktu, možnosti dopravy, recenze a další důležité faktory. Zní to skvěle? Podívejme se tedy, jak odznak získat. Prodejci se o Buy Box ucházejí optimalizací svých nabídek, přičemž je třeba splnit několik podmínek. Algoritmus, který rozhoduje o tom, kdo z prodejců se v Buy Boxu zobrazí, zohledňuje různé faktory, mezi které patří:
Náhled Buy Boxu na KGM
Náhled Buy Boxu na KGM
Náhled Buy Boxu na KGM
Cena: Produkt s nejnižší cenou má obvykle větší šanci se v Buy Boxu zobrazit.
Dostupnost: Produkt, který je skladem a připravený k odeslání, má přednost před produkty, které jsou vyprodané nebo dostupné na objednávku.
Doba doručení: Čím kratší je doba doručení, tím větší je šance, že se produkt zobrazí v Buy Boxu.
Logistické metriky: Algoritmus zohledňuje také metriky, jako je míra vrácení zboží a míra doručení včas, aby se zajistilo, že zákazníci obdrží produkty včas a bez problémů.
Historie prodejce: Přednost dostávají prodejci s bezproblémovou historií prodejů a pozitivními recenzemi zákazníků.
Další faktory: Algoritmus může zohledňovat i další faktory, jako je relevance produktu pro vyhledávání zákazníka, kvalita produktových obrázků a popisu a celková spokojenost zákazníků s prodejcem.
Naše doporučení:
Sledujte konkurenci a buďte o krok napřed! Sledování cenové politiky vašich konkurentů vám pomůže lépe porozumět poptávce na trhu a být pro zákazníky atraktivnější. V portálu prodejce můžete na KGM pomocí přehledu konkurentů snadno porovnat prodejní ceny. K optimalizaci cen produktů pak můžete využít automatický systém nízkých cen, kde si nastavíte vlastní limity, pod které nechcete s cenami klesnout.
Kde najít přehled konkurentů: V portálu prodejce otevřete sekci Reporty → přejděte na Vyžádat reporty → Nabízené položky → Porovnání s konkurencí
Přehled konkurentů
Přehled konkurentů
Přehled konkurentů
Jak nastavit funkci nenižší ceny: Pod nabídkou produktu je možné zaškrnout políčko: Použít funkci pro automatické vytváření nejnižší ceny. Po zaškrtnutí tohoto políčka se otevře kolonka: Vaše nejnižší cena (v českých korunách). Až do této ceny budete prodávat levněji než ostatní prodejci.
Nastavení funkce nenižší ceny
Nastavení funkce nenižší ceny
Nastavení funkce nenižší ceny
2. Automatizace vrácení peněz za zboží “Refunds without returns”
Už nemusíte trávit čas zpracováním všech reklamací s nutností vrácení zboží. S novou funkcí„Vrácení peněz bez vrácení zboží“ můžete nyní nabídnout zákazníkům i možnost vrácení peněz za vybrané produkty bez nutnosti jejich odeslání zpět. Zákazníkovi tak zjednodušíte proces vrácení a sobě ušetříte čas a peníze za zpracování vráceného zboží.
Jak funguje automatické vrácení peněz?
Na portálu prodejce si vytvoříte vlastní pravidla pro automatické vrácení. Pokud vratka splňuje pravidlo, refundace se automaticky spustí a KGM informuje zákazníka, že proces vrácení peněz byl zahájen a zboží vracet nemusí.
Nastavená pravidla lze kdykoliv upravit nebo vymazat.
Jak nastavit funkci Vrácení peněz bez vrácení zboží?
V portálu prodejce přejděte na Nastavení – Nastavení vrácení zboží – Automatizovaná pravidla – Vytvořit nové pravidlo
Vyberte prodejní kanál, pro který chcete pravidlo vytvořit.
Nastavte název pravidla a cenový limit (bez nákladů na dopravu), na který se bude pravidlo vztahovat.
Můžete také přidat další podmínky, například na základě kategorie nebo důvodu vrácení.
Vrácení peněz bez vrácení zboží
Vrácení peněz bez vrácení zboží
Vrácení peněz bez vrácení zboží
3. Flexibilnější správa poplatků
Nyní si můžete sami zvolit, na jaký prodejní kanál se bude účtovat váš měsíční základní poplatek. To vám umožní optimalizovat platební procesy a získat lepší přehled o nákladech.
Další novinky:
Upravené načasování fakturace a účtování základního měsíčního poplatku, který se strhává poslední den následujícího měsíce. Příslušná faktura je pak vytvořena první den v měsíci o dva měsíce později.
Možnost kdykoli změnit balíček předplatného. Přejdete-li na vyššítarif, bude předplatné platné okamžitě, v případě přechodu na nižší tarif nové předplatné platí až po skončení probíhajícího fakturačního období a fakturační období se tedy nezmění.
Základní měsíční poplatek se doposud vypočítával na základě směnného kurzu v den rezervace. Nově bude pro prodejce na Kaufland.cz účtován jako fixníčástka.
Máte dotazy k novinkám na Kaufland Global Marketplace? Sjednejte si s námi nezávaznou online schůzku nebo kontaktujte naše oddělení Sales!
Vyzkoušejte Retailys nezávazně
Nezávazně si vyzkoušejte, jak funguje Retailys, jaké má funkce, a jak vám vyhovuje uživatelské rozhraní. Zdarma si vytvoříte e-shop do 10 produktů a 10 objednávek.
K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Zobrazit zásady
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.