Co odrazuje od nákupu?
Co odrazuje zákazníky od nákupu v přeshraničním obchodě ?
Proniknout na zahraniční trhy sice technicky nemusí být složité, ale obchodníci často naráží na problémy, které zbytečně jejich návštěvníky od nákupu odrazují. Týkají se zejména platebních metod a dopravy do zahraničí. Podívejme se na ty nejvýznamnější problémy, kterých se zákazníci v zahraniční obávají:
Řazeno dle důležitosti:
- vysoké náklady na přepravu,
- vysoké náklady na přepravu při reklamaci zboží,
- dlouhá doba dodání,
- obtížnost řešení jakýchkoliv problémů spojených s nákupem,
- výměna, nebo oprava vadného zboží bude obtížná
- možnost zneužití personálních dat,
- údaje z kreditních karet mohou být ukradeny,
- obava z nedodání zboží po zaplacení,
- obava z dodání vadného nebo poškozeného zboží.
Když to shrneme, na co se připravit při otevření e-shopu pro přeshraniční klienty:
- soustředit se na řešení dopravy
- promyslet všechny aspekty vzájemné komunikace.
Dejte si práci najít co nejlevnější způsob dopravy, do té které země, případně o něco zvedněte cenu zboží, aby jste s cenou za dopravu nebyli příliš vysoko. Buďte co nejvíce transparentní, uveďte všechny potřebné údaje o firmě na snadno dostupných místech, sdělte zákazníkovi předem, s kým ve firmě budou řešit případné problémy a v jakém jazyce.
V některých zemích je transparentní informování o provozovateli e-shopu či podmínkách doprav dokonce zákonou povinností. E VEropěpatrně nejpšísnější je v tomto ohledu Německo, kde je nutné na webu zveřejnit tzv. Impressum, AGB a Datenschutz.
Co odrazuje zákazníky od nákupu v přeshraničním obchodě ?
Proniknout na zahraniční trhy sice technicky nemusí být složité, ale obchodníci často naráží na problémy, které zbytečně jejich návštěvníky od nákupu odrazují. Týkají se zejména platebních metod a dopravy do zahraničí. Podívejme se na ty nejvýznamnější problémy, kterých se zákazníci v zahraniční obávají:
Řazeno dle důležitosti:
- vysoké náklady na přepravu,
- vysoké náklady na přepravu při reklamaci zboží,
- dlouhá doba dodání,
- obtížnost řešení jakýchkoliv problémů spojených s nákupem,
- výměna, nebo oprava vadného zboží bude obtížná
- možnost zneužití personálních dat,
- údaje z kreditních karet mohou být ukradeny,
- obava z nedodání zboží po zaplacení,
- obava z dodání vadného nebo poškozeného zboží.
Když to shrneme, na co se připravit při otevření e-shopu pro přeshraniční klienty:
- soustředit se na řešení dopravy
- promyslet všechny aspekty vzájemné komunikace.
Dejte si práci najít co nejlevnější způsob dopravy, do té které země, případně o něco zvedněte cenu zboží, aby jste s cenou za dopravu nebyli příliš vysoko. Buďte co nejvíce transparentní, uveďte všechny potřebné údaje o firmě na snadno dostupných místech, sdělte zákazníkovi předem, s kým ve firmě budou řešit případné problémy a v jakém jazyce.
V některých zemích je transparentní informování o provozovateli e-shopu či podmínkách doprav dokonce zákonou povinností. E VEropěpatrně nejpšísnější je v tomto ohledu Německo, kde je nutné na webu zveřejnit tzv. Impressum, AGB a Datenschutz.