Proč prodávat na Amazonu?
V roce 2022 nakupuje online celých 2,14 miliardy spotřebitelů a e-commerce tvoří 18 % všech maloobchodních tržeb. Už nejde o to, zda lidé nakupují online, ale jak často budou nakupovat a kolik utratí. Skutečnou otázkou však je, proč je Amazon tak důležitý při expanzi?
Když na velikosti záleží
Každý měsíc navštíví Amazon více než 197 milionů lidí z celého světa. V roce 2020 činily tržby Amazonu 386 miliard dolarů, což z něj dělá třetí největší společnost na světě podle tržeb. V důsledku toho se Amazon stal nejznámější značkou na světě s obrovskou uživatelskou základnou a vysokým konverzním poměrem, což z něj činí ideální místo pro prodej vašich produktů.
Když na velikosti nezáleží
Téměř 50 % všech online spotřebitelů začíná s hledáním produktů nejdříve na Amazonu. Mají specifické požadavky na produkt a vědí, co hledají. To poskytuje rovné podmínky pro velké, střední a malé prodejce, kteří chtějí prodávat své produkty různorodé zákaznické základně. Díky speciálním funkcím Amazonu, včetně velmi rychlého doručení, snadným vratkám, vrácením peněz a vynikající bezpečností plateb, je pro malé a střední podniky (SMB) snadné budovat své značky a rozvíjet své podnikání v jakékoli zemi.
Podle tiskové zprávy Amazonu z července 2020 měli prodejci SMB jen v USA v průměru tržby přes 160 000 USD a počet prodejců SMB s tržbami přesahujícími 1 milion USD vzrostl ve stejném roce o více než 20 %. To ukazuje potenciál růstu, který má vaše podnikání k dispozici bez ohledu na jeho velikost.
Více prodejů za méně úsilí
Prodejci Amazonu, jako jste vy, mohou využít zákaznickou základnu a výkonnou distribuční síť webu k prodeji s minimálním úsilím.
Abyste mohli začít prodávat na Amazonu, nemusíte mít svůj vlastní web, protože většina návštěv pochází z organického vyhledávání produktů. Není tedy potřeba, abyste měli samostatnou webovou stránku pro všechny země, ve kterých se rozhodnete prodávat, což výrazně pomůže začínajícím prodejcům.
Věrnost zákazníků
Aby Amazon udržel přízeň svých zákazníků, zřídil v roce 2005 službu Amazon Prime. Od té doby vzrostl počet předplatitelů Amazon Prime na více než 200 milionů. Výhodami, které z členství plynou, jsou např. bezplatná doprava, rozsáhlá videotéka online filmů nebo streamování hudby.
Zákazníci Amazon Prime jsou loajální a v průměru utratí 1 400 USD ročně. Míra retence zákazníků je 90 %, což je vynikající skóre, jelikož běžná míra retence zákazníků v e-commerce je 35 %. To vám jako zákazníkovi zajišťuje pevnou základnu a posiluje důvěryhodnost v celou platformu.
Který Amazon je v Evropě nejlepší?
Amazon v Americe je sice nejdéle na trhu a má nejvíce zákazníků, avšak Evropa se nyní stává středem zájmu expanze Amazonu. Skládá se z 8 jednotlivých tržišť – Německo (tvoří třetinu celkových prodejů Amazonu), Velká Británie, Francie, Itálie, Španělsko, Polsko a nejnověji Nizozemsko a Švédsko v roce 2020. Tato nová spotřebitelská základna překračuje více než 400 milionů nových zákazníků! Výhodou je, že evropské země mají oproti USA různá období akčních prodejů a svátků, což vám umožňuje rozšiřovat podnikání a násobit vaše prodeje po celý rok. Díky blízké poloze evropských zemí, je navíc běžné, že Evropané objednávají ze sousedních webových stránek Amazonu.
Amazon se zavázal zjednodušit evropskou expanzi tím, že vám umožní mít jeden účet prodejce, pod kterým můžete prodávat do několika evropských zemí. Musíte si však uvědomit, že jakmile vaše produkty dorazí do EU, má evropský Amazon v každé zemi různé sklady i poplatky.
Jedinými potenciálními překážkami, se kterými se můžete při své expanzi do Evropy setkat, jsou jazyk, místní zvyky a daně. Je třeba poznamenat, že Amazon.de očekává, že jazykové překlady budou dokonalé a daňové systémy budou do puntíku dodržovány. V Retailys vám se startem na tržišti rádi pomůžeme, poskytneme analýzu trhu pro vaše produkty, zajistíme překlady a poradíme, které země budou nejziskovější – jsme váš odborný poradce při expanzi v Evropě.
V roce 2022 nakupuje online celých 2,14 miliardy spotřebitelů a e-commerce tvoří 18 % všech maloobchodních tržeb. Už nejde o to, zda lidé nakupují online, ale jak často budou nakupovat a kolik utratí. Skutečnou otázkou však je, proč je Amazon tak důležitý při expanzi?
Když na velikosti záleží
Každý měsíc navštíví Amazon více než 197 milionů lidí z celého světa. V roce 2020 činily tržby Amazonu 386 miliard dolarů, což z něj dělá třetí největší společnost na světě podle tržeb. V důsledku toho se Amazon stal nejznámější značkou na světě s obrovskou uživatelskou základnou a vysokým konverzním poměrem, což z něj činí ideální místo pro prodej vašich produktů.
Když na velikosti nezáleží
Téměř 50 % všech online spotřebitelů začíná s hledáním produktů nejdříve na Amazonu. Mají specifické požadavky na produkt a vědí, co hledají. To poskytuje rovné podmínky pro velké, střední a malé prodejce, kteří chtějí prodávat své produkty různorodé zákaznické základně. Díky speciálním funkcím Amazonu, včetně velmi rychlého doručení, snadným vratkám, vrácením peněz a vynikající bezpečností plateb, je pro malé a střední podniky (SMB) snadné budovat své značky a rozvíjet své podnikání v jakékoli zemi.
Podle tiskové zprávy Amazonu z července 2020 měli prodejci SMB jen v USA v průměru tržby přes 160 000 USD a počet prodejců SMB s tržbami přesahujícími 1 milion USD vzrostl ve stejném roce o více než 20 %. To ukazuje potenciál růstu, který má vaše podnikání k dispozici bez ohledu na jeho velikost.
Více prodejů za méně úsilí
Prodejci Amazonu, jako jste vy, mohou využít zákaznickou základnu a výkonnou distribuční síť webu k prodeji s minimálním úsilím.
Abyste mohli začít prodávat na Amazonu, nemusíte mít svůj vlastní web, protože většina návštěv pochází z organického vyhledávání produktů. Není tedy potřeba, abyste měli samostatnou webovou stránku pro všechny země, ve kterých se rozhodnete prodávat, což výrazně pomůže začínajícím prodejcům.
Věrnost zákazníků
Aby Amazon udržel přízeň svých zákazníků, zřídil v roce 2005 službu Amazon Prime. Od té doby vzrostl počet předplatitelů Amazon Prime na více než 200 milionů. Výhodami, které z členství plynou, jsou např. bezplatná doprava, rozsáhlá videotéka online filmů nebo streamování hudby.
Zákazníci Amazon Prime jsou loajální a v průměru utratí 1 400 USD ročně. Míra retence zákazníků je 90 %, což je vynikající skóre, jelikož běžná míra retence zákazníků v e-commerce je 35 %. To vám jako zákazníkovi zajišťuje pevnou základnu a posiluje důvěryhodnost v celou platformu.
Který Amazon je v Evropě nejlepší?
Amazon v Americe je sice nejdéle na trhu a má nejvíce zákazníků, avšak Evropa se nyní stává středem zájmu expanze Amazonu. Skládá se z 8 jednotlivých tržišť – Německo (tvoří třetinu celkových prodejů Amazonu), Velká Británie, Francie, Itálie, Španělsko, Polsko a nejnověji Nizozemsko a Švédsko v roce 2020. Tato nová spotřebitelská základna překračuje více než 400 milionů nových zákazníků! Výhodou je, že evropské země mají oproti USA různá období akčních prodejů a svátků, což vám umožňuje rozšiřovat podnikání a násobit vaše prodeje po celý rok. Díky blízké poloze evropských zemí, je navíc běžné, že Evropané objednávají ze sousedních webových stránek Amazonu.
Amazon se zavázal zjednodušit evropskou expanzi tím, že vám umožní mít jeden účet prodejce, pod kterým můžete prodávat do několika evropských zemí. Musíte si však uvědomit, že jakmile vaše produkty dorazí do EU, má evropský Amazon v každé zemi různé sklady i poplatky.
Jedinými potenciálními překážkami, se kterými se můžete při své expanzi do Evropy setkat, jsou jazyk, místní zvyky a daně. Je třeba poznamenat, že Amazon.de očekává, že jazykové překlady budou dokonalé a daňové systémy budou do puntíku dodržovány. V Retailys vám se startem na tržišti rádi pomůžeme, poskytneme analýzu trhu pro vaše produkty, zajistíme překlady a poradíme, které země budou nejziskovější – jsme váš odborný poradce při expanzi v Evropě.