Vyzbrojte svůj e-shop na Vánoce – Kalkulujte!
Počet vánočních dárků nakoupených na internetu pravidelně roste, online prodeje v tomto období rok od roku překonávají ty z minulých let. Letošek je navíc nesmírně specifický a kvůli příchodu druhé vlny pandemie koronaviru lidé z pochopitelných důvodů více než kdy jindy (nuceně) nakupují z pohodlí a hlavně bezpečí svého domova. Oblast e-commerce proto očekává rekordní tržby. Ideální šance, jak více vydělat nebo alespoň částečně dohnat ušlý zisk z předcházejících měsíců. Jenže jak toho docílit?
Nečekejte od nás nějaké všeobecně platné a rádoby zaručené rady, které se dají plošně paušalizovat na každý e-shop a kterých na síti najdete nespočetné množství. Vždy záleží na velikosti obchodu, na druhu zboží, který nabízí, na cílové skupině apod. Také nám jistě dáte za pravdu, že k nezaplacení jsou vždy vlastní zkušenosti mající hodnotu zlata. Naší snahou je spíše vám poskytnout doporučení univerzálnějšího rázu, která ocení především ti, kteří si s přípravou dávají na čas. Za tímto účelem jsme pro vás připravili speciální třídílný vánoční seriál, který zároveň může posloužit i jako jakýsi “last minute” návod, ve kterém se dozvíte, jaká největší rizika na vás coby provozovatele e-shopů v předvánočním období číhají, co byste rozhodně neměli opomenout a jak si šikovně ušetřit práci i nervy. Jistě se vám budou hodit i naše „tajné“ tipy, jak chytře dohnat případný deficit v přípravě díky konkurenčním výhodám a tomu, že se odlišíte od ostatních. První ze tří krátkých článků je věnován základní kontrole a nezbytné přípravě e-shopu na vánoční sezonu.
Kalkulujte a testujte
Předpokládáme, že s přípravou vánoční kampaně jste začali s dostatečným předstihem. Sem patří důkladné plánování, jasné vytyčení cílů, promyšlení marketingové strategie a odhad investic. Dále pak pečlivá analýza vycházející z minulých let a vlastních předcházejících zkušeností, případně inspirace a “učení se” od konkurence s podobným konceptem a prodávající podobnou komoditu.
V duchu hesla „štěstí přeje připraveným“ je vhodné začít včas, nejlépe již na sklonku léta. Během dovolené či ve volných chvílích můžete zapracovat na svém webu a ušetřit si tak čas, až budete mít v listopadu a prosinci největší shon (více zde). Je třeba neustále počítat s možnými problémy a být schopen na ně reagovat. A poučit se z vlastních chyb, aby se již příště neopakovaly. Zbytečně pak přicházíte o objednávky.
Těsně před Vánoci byste se už rozhodně neměli pouštět do nějakých větších zásahů na svém e-shopu či dokonce zkoušet nové funkce, mohlo by to nadělat více škody než užitku. Když už, tak jen drobné kosmetické úpravy. Zaměřte se na celkovou kontrolu webu a vše otestujte. Přesvědčte se, zda máte v pořádku XML feed a celkově produkty, zkoukněte fotografie. Ujistěte se, že máte správně nastavené srovnávače, zkontrolujte výši kreditu, aby se nestalo, že vám dojde. Pozornost věnujte i správnému bidování.
Slovo na závěr
Detailní přípravu na Vánoce máte jistě již dlouhou dobu zdárně za sebou, možná jste ještě na poslední chvíli využili a aplikovali nějaký z našich tipů. To je však jen výchozí bod a začátek všeho. Teď je nutné nepodcenit další faktory, uvědomit si veškeré problémy, které mohou v praxi nastat, a vytvořit si “krizový plán”, pomocí něhož se s nástrahami vypořádáte. Vycházíme-li v tomto ohledu ze samotných zkušeností svých klientů, musíme zde jako další ožehavé téma v předvánočním období zmínit logistiku a personální kapacitu. Více o této problematice se dozvíte zde.
Jste s přípravou vánoční kampaně tak trochu na štíru? Nezoufejte! Nebo zkrátka jen usilujete o pomyslnou třešničku na dortu a chcete vše přivést k dokonalosti? Pak jistě oceníte naše “tajné” tipy, jak formou konkurenčních výhod nabídnout něco navíc a neotřelým způsobem se odlišit v pravém slova smyslu. Konkrétní rady naleznete zde.
Tak hodně zdaru a trpělivosti při posledních nezbytných úpravách vašeho e-shopu a z hlediska tržeb bohatého Ježíška a pokud možno co nejméně stresů!
Počet vánočních dárků nakoupených na internetu pravidelně roste, online prodeje v tomto období rok od roku překonávají ty z minulých let. Letošek je navíc nesmírně specifický a kvůli příchodu druhé vlny pandemie koronaviru lidé z pochopitelných důvodů více než kdy jindy (nuceně) nakupují z pohodlí a hlavně bezpečí svého domova. Oblast e-commerce proto očekává rekordní tržby. Ideální šance, jak více vydělat nebo alespoň částečně dohnat ušlý zisk z předcházejících měsíců. Jenže jak toho docílit?
Nečekejte od nás nějaké všeobecně platné a rádoby zaručené rady, které se dají plošně paušalizovat na každý e-shop a kterých na síti najdete nespočetné množství. Vždy záleží na velikosti obchodu, na druhu zboží, který nabízí, na cílové skupině apod. Také nám jistě dáte za pravdu, že k nezaplacení jsou vždy vlastní zkušenosti mající hodnotu zlata. Naší snahou je spíše vám poskytnout doporučení univerzálnějšího rázu, která ocení především ti, kteří si s přípravou dávají na čas. Za tímto účelem jsme pro vás připravili speciální třídílný vánoční seriál, který zároveň může posloužit i jako jakýsi “last minute” návod, ve kterém se dozvíte, jaká největší rizika na vás coby provozovatele e-shopů v předvánočním období číhají, co byste rozhodně neměli opomenout a jak si šikovně ušetřit práci i nervy. Jistě se vám budou hodit i naše „tajné“ tipy, jak chytře dohnat případný deficit v přípravě díky konkurenčním výhodám a tomu, že se odlišíte od ostatních. První ze tří krátkých článků je věnován základní kontrole a nezbytné přípravě e-shopu na vánoční sezonu.
Kalkulujte a testujte
Předpokládáme, že s přípravou vánoční kampaně jste začali s dostatečným předstihem. Sem patří důkladné plánování, jasné vytyčení cílů, promyšlení marketingové strategie a odhad investic. Dále pak pečlivá analýza vycházející z minulých let a vlastních předcházejících zkušeností, případně inspirace a “učení se” od konkurence s podobným konceptem a prodávající podobnou komoditu.
V duchu hesla „štěstí přeje připraveným“ je vhodné začít včas, nejlépe již na sklonku léta. Během dovolené či ve volných chvílích můžete zapracovat na svém webu a ušetřit si tak čas, až budete mít v listopadu a prosinci největší shon (více zde). Je třeba neustále počítat s možnými problémy a být schopen na ně reagovat. A poučit se z vlastních chyb, aby se již příště neopakovaly. Zbytečně pak přicházíte o objednávky.
Těsně před Vánoci byste se už rozhodně neměli pouštět do nějakých větších zásahů na svém e-shopu či dokonce zkoušet nové funkce, mohlo by to nadělat více škody než užitku. Když už, tak jen drobné kosmetické úpravy. Zaměřte se na celkovou kontrolu webu a vše otestujte. Přesvědčte se, zda máte v pořádku XML feed a celkově produkty, zkoukněte fotografie. Ujistěte se, že máte správně nastavené srovnávače, zkontrolujte výši kreditu, aby se nestalo, že vám dojde. Pozornost věnujte i správnému bidování.
Slovo na závěr
Detailní přípravu na Vánoce máte jistě již dlouhou dobu zdárně za sebou, možná jste ještě na poslední chvíli využili a aplikovali nějaký z našich tipů. To je však jen výchozí bod a začátek všeho. Teď je nutné nepodcenit další faktory, uvědomit si veškeré problémy, které mohou v praxi nastat, a vytvořit si “krizový plán”, pomocí něhož se s nástrahami vypořádáte. Vycházíme-li v tomto ohledu ze samotných zkušeností svých klientů, musíme zde jako další ožehavé téma v předvánočním období zmínit logistiku a personální kapacitu. Více o této problematice se dozvíte zde.
Jste s přípravou vánoční kampaně tak trochu na štíru? Nezoufejte! Nebo zkrátka jen usilujete o pomyslnou třešničku na dortu a chcete vše přivést k dokonalosti? Pak jistě oceníte naše “tajné” tipy, jak formou konkurenčních výhod nabídnout něco navíc a neotřelým způsobem se odlišit v pravém slova smyslu. Konkrétní rady naleznete zde.
Tak hodně zdaru a trpělivosti při posledních nezbytných úpravách vašeho e-shopu a z hlediska tržeb bohatého Ježíška a pokud možno co nejméně stresů!