Vyzbrojte svůj e-shop na Vánoce – Navyšte kapacity!

Blížící se konec roku představuje pro internetové obchody zpravidla absolutní vrchol sezony a rok 2020 bude opravdovou výzvou. Zároveň provozovatelům e-shopů přidělává nemalé vrásky na čele a je spojen s mnohými nástrahami. Pro ty, které v tomto ohledu čeká premiéra, se může jednat o pořádnou zatěžkávací zkoušku nebo přímo hotový křest ohněm. Jak se tedy správně nachystat, vytěžit co nejvíce, a přesto zůstat nad věcí? 

Díky našim třem tematicky propojeným příspěvkům nemusíte na tyto otázky hledat odpovědi. My vám totiž rádi pomůžeme. Seznámíme vás postupně s těmi nejdůležitějšími a často se vyskytujícími aspekty a riziky, které s sebou předvánoční období přináší. To vše doplněné o praktické a ověřené rady. Šli jsme na to tak trochu “od lesa” a oprostili se od nějakých vágních formulací a obecných tipů. Naše informace mají pomoci i těm, kteří s přípravou na Vánoce nezačali zrovna včas nebo ji dosud trochu opomíjeli. 

Vyzpovídali jsme své klienty z řad provozovatelů e-shopů a zjišťovali, s čím každoročně v předvánoční sezoně bojují. Dnešní blog odkrývá nástrahy spojené s logistikou a expedicí zboží, jakož i možné problémy spojené s nedostatkem personálu v období Vánoc. Řiďte se našimi radami a můžete jim předejít. Nebudete zbytečně ztrácet čas malichernostmi a zaměříte se jen na to podstatné.

Zajistěte si dostatečný počet zaměstnanců a navyšte kapacitu

Před Vánoci dochází k rapidnímu nárůstu poptávky, a tím pádem i počtu objednávek, které je potřeba vyřizovat. Logicky se tak zkracuje čas na jednu zásilku. S blížícím se Štědrým dnem také přibývá dotazů od zákazníků, na které je potřeba rychle reagovat. To vše s sebou většinou nese nutnost najmout si brigádníky či jiný záskok na výpomoc. V tomto období se jedná o běžnou věc. Posilte včas svůj tým (zejména doplněním zaměstnanců/brigádníků na skladě, za účelem balení a expedice zboží a v oblasti zákaznické podpory), ať máte zajištěnou dostatečnou kapacitu a nestane se, že nebudete stíhat. V tom největším frmolu se počítá každá ruka, tak aby vám pak nescházela.

Bezproblémová logistika a expedice = základ úspěchu

Asi vůbec nejdůležitější věcí je dostatečná zásoba zboží. To, u kterého víte, že půjde před Vánoci nejvíce na odbyt, najednou může zmizet během chvilky. Počítejte s tím a dostatečně se zazásobte. Nestačí si ale produkty objednat u dodavatele, je třeba je mít všechny dostupné (skladem), být schopen je co nejrychleji expedovat a minimalizovat prodlevy v doručení.

Vánoce jsou v zimě, a proto nelze podcenit ani další faktory, jako je například možnost sněhové kalamity. Vytíženost přepravních společností je pak zcela obvyklá. Vsaďte raději na jistotu a co možná nejspolehlivějšího a ideálně ověřeného dodavatele, resp. přepravce. Snažte se zajistit zákazníkům hladký průběh celého nákupního procesu od objednání zboží až po jeho doručení. Budete tak mít nálepku spolehlivého obchodu. A ještě jedna věc: Lepší mít více obalového materiálu než žádný. 

Co si třeba ušetřit čas tím, že si s předstihem zabalíte zboží, po kterém bude na konci roku největší poptávka? Pak už jen nalepíte štítek a můžete expedovat. A ještě vám zbyde čas na jinou práci. Proč také nemít v záloze nouzové řešení a nevyrazit do ulic sám a zásilky nedoručit osobně? To když by “hořelo”.

Na co lidé jednoznačně slyší, je garance dodání zboží do Vánoc. Není nic horšího, než když si notně “zoufalý” zákazník pár dnů před Štědrým dnem u vás objedná dárek a jen se modlí, ať mu včas dorazí, protože vy nemáte nikde jasnou informaci o tom, zda to stihnete, nebo ne. Pokud už nejste schopni zboží do Vánoc dodat, hlavně nelžete nebo nemlžte a tuto věc zákazníkovi jasným způsobem oznamte. Dá se to vyřešit například nabídkou voucherů. 

Slovo na závěr

Promyšlená logistika a případně i navýšení počtu zaměstnanců – pro někoho možná banalita, pro mnohé “černá můra”. Ať už tak či onak, vždy je lepší „strachovat se předem” než přijít s křížkem po funuse a zaspat. Další šanci dostanete až za rok. 

Čím je vhodné přípravu e-shopu na Vánoce začít, jak na poslední chvíli vymýtit případné nedostatky a minimalizovat možné ztráty? Tomuto tématu jsme se věnovali ve svém předchozím článku v rámci svého speciálního třídílného vánočního seriálu (více zde). 

Lámete si hlavu s tím, jak v nejdůležitějším období roku přilákat nové zákazníky a udržet si ty stávající? Jakých marketingových kanálů využít a jak zabodovat? Chcete získat náskok před konkurencí, vnést do své vánoční kampaně přidanou hodnotu? Být originální a jedineční? Pak vás jistě bude zajímat následující článek, který s tím souvisí.

Konkrétní vliv našich tipů na vaše vánoční tržby můžeme jen odhadovat. Vězte však, že už jen jejich pouhým přečtením jste udělali něco pro to, aby letošní Vánoce byly z obchodního hlediska úspěšné. Tak šťastné a veselé!

 

Vyzkoušejte Retailys nezávazně

Nezávazně si vyzkoušejte, jak funguje Retailys, jaké má funkce, a jak vám vyhovuje uživatelské rozhraní. Zdarma si vytvoříte e-shop do 10 produktů a 10 objednávek.
Vyzkoušet zdarma